Aktivitet 11.6.2 – God markedsføringsskikk

Omgrepstesting

Forklar omgrepet «god marknadsføringsskikkk». Med god marknadsføringsskikk, jf. marknadsføringslova § 2, er det meint at ein i marknadsføringa ikkje må bruke verkemiddel som verkar støytande ut frå alminnelege og utbreidde normer i samfunnet. Regelen rettar seg mot etiske og moralske sider i marknadsføringa, der marknadsføraren speler på religion, rase, kjønn osv. Men det er, ifølgje Marknadsrådet, høve til på humoristiske måtar å utnytte stereotypiske oppfatningar av utvalde nasjonalitetar, jf. reklamefilmen «Svensk 17. mai».

I forarbeida til den førre marknadsføringslova er omgrepet utdjupa, og denne tolkinga gjeld framleis. Det står:

«Begrepet ‘god markedsføringsskikk’ er en rettslig standard hvor det nærmere innholdet må fastlegges gjennom praksis. Det må være snakk om krenkelse av grunnleggende moral- eller etikkoppfatninger – oppfatninger som må antas å være felles for majoriteten av borgerne. Det er ikke tilstrekkelig at en del mennesker anser reklamen som ‘uheldig’, ‘stilløs’ eller lignende. Det er m.a.o. det grove overtramp som rammes. Reklame som bruker virkemidler som anses støtende ut fra alminnelig, anerkjente og utbredte normer i samfunnet, vil etter dette falle inn under begrepet ‘strider mot god markedsføringsskikk’. Forbrukerne skal slippe å være mottakere av reklame som etter den alminnelige oppfatning må anses som støtende fordi den krenker den menneskelige verdighet eller tar i bruk virkemidler som virker krenkende.»